MotoGadget Busverbinding - M-Button voor M-Unit V2
Universeel product. Bekijk de productspecificaties. Bekijk de productspecificaties.
Dit betreft een universeel product. Controleer de product specificaties of het ook geschikt is voor u motor!
Gratis verzending NL en BE boven € 75
Retourneren binnen 30 dagen
Laagste prijs garantie van Nederland
Klantbeoordeling 4.5/5
Betaal in 3 keer zonder extra kosten met in3
De M-Button is voorzien van verbindingen voor
- Richtingaanwijzer, linkerkant
- Richtingaanwijzer, rechterkant
- Koplamp (dim- en grootlicht)
- E-starter
- Claxon
- Remlichtschakelaar voorrem
M-Button – afmetingen
- Diameter: 12 millimeter
- Lengte: 25 millimeter
- Kabellengte: circa 60 centimeter
- Aansluitkabel naar M-Unit: circa 200 centimeter
- Gewicht: circa 30 gram
Montage instructie : de M-Button werkt alleen in combinatie met de M-Unit V.2
Opnieuw een innovatie van Motogadget: de M-Button.
Het is een enorme hulp – in combinatie met de nieuwe M-Unit V.2 – voor het reduceren van de ‘dradenkluwen’ en het vereenvoudigen van de kabelboom.
Geïntegreerd in de buis van het stuur – of op een andere handige locatie – zal deze kleine cilinder alle instrumenten, schakelaars en knoppen elektrisch met elkaar verbinden.
Gebruik makend van de laatste bus-technologie, verwerkt en verzend de M-Button alle signalen via een dunne kabel naar de M-Unit V.2. Vervolgens worden alle elektrische instrumenten in de M-Unit geschakeld.
Alle kabels verdwijnen in het stuur. Dit bespaart ruimte, gewicht, werk en tijd. Indien je een ‘schoon’ stuur wenst, kun je niet om de M-Button heen!
De simpele feiten:
A) Normaal gesproken loopt de stroom (bijvoorbeeld die voor de koplamp of het knipperlicht) direct via de bekabeling van de stuurschakelaars.
Dankzij de hoge spanning lopen de kabels noodgedwongen via de zekeringenkast naar de schakelaar en terug naar het instrument.
Het resultaat: grote bundels met kabels. Op een ‘custom’ motor – met weinig ruimte voor het elektrisch systeem - wil je al die losse draden niet zien!
B) Indien je de M-Unit gebruikt zonder de M-Button, zal er een dunne kabel voor ieder apparaat dat door een schakelaar wordt bediend naar de M-Unit lopen.
Deze kabels zenden alleen een stuursignaal. Alle hoge spanningen worden via de M-Unit geschakeld om vervolgens direct naar de gebruikers te worden geleid.
Dit zorgt voor een belangrijke reductie en vereenvoudiging van de kabelboom. Hier zie je een voorbeeld van een circuitdiagram.
C) Indien je de M-Unit V.2 gebruikt in combinatie met de kleine M-Button zul je opnieuw het aantal kabels dat je moet verleggen beperken! Alle schakelaars en knoppen op het stuur worden geschakeld via de kortst mogelijke afstand binnen het stuur.
Uiteindelijk hoef je slechts één enkele dunne kabel van de M-Button naar de M-Unit te leiden. Alle stroomkringen worden direct via de M-Unit V.2 geschakeld (zie hierboven voor een uitleg). Simpeler kan niet! Hier zie je het voorbeeld van een circuitdiagram met behulp van de M-Button.
De M-Button is compleet ingegoten waardoor deze waterdicht en bestand tegen trillingen is.
ReviewsReviews
ProductvragenVragen