Spanningsregelaars voor je Road King Classic FLHRC/I uit 2002 online bestellen
De motor spanningsregelaar op jouw 2002 Harley-Davidson Road King Classic FLHRC/I heeft een belangrijke taak, namelijk het bewaken en reguleren van de voltage die door de dynamo wordt gegenereerd. Normaal gesproken levert de dynamo een te hoge spanning die schadelijk kan zijn voor het elektrische systeem en de elektrische apparaten. Om oververhitting en schade te voorkomen, is het belangrijk dat de spanningsregelaar de voltage terugbrengt naar een veilig niveau. Echter, als de spanning te laag is, kan de accu niet voldoende opladen. Daarom is het van essentieel belang dat de spanningsregelaar motor van jouw Harley-Davidson Road King Classic FLHRC/I voortdurend aan het werk is en altijd de juiste hoeveelheid spanning afgeeft.
De werking van de spanningsregelaar op je 2002 Harley-Davidson Road King Classic FLHRC/I
Om elektrische stroom te genereren heeft je Road King Classic FLHRC/I een wisselstroomgenerator met een elektromagneet. Deze wisselstroom is echter niet geschikt voor het elektrische systeem dat op gelijkspanning werkt. De spanningsregelaar motor zet de wisselstroom om in gelijkspanning. Vervolgens past de spanningsregelaar ook de voltage van de dynamo aan om ervoor te zorgen dat de accu op de juiste manier wordt opgeladen. Om dit te doen meet de spanningsregelaar de stroom die van de dynamo naar de accu gaat.
De symptomen van een slechte spanningsregelaar
Een slechte spanningsregelaar kan de prestaties van je Harley-Davidson Road King Classic FLHRC/I verhinderen. Er zijn verschillende manieren om een slechte spanningsregelaar te herkennen. Een veelvoorkomende oorzaak is een doorgebrande diode. Dit kan leiden tot een lege accu, slecht starten, fluctuerende meterstanden en gedimde koplampen. Een andere oorzaak voor een slechte spanningsregelaar op je Harley-Davidson is een doorgebrande shunt regelaar. Als dit het geval is, kan de motor spanningsregelaar de spanning niet regelen waardoor de accu kan overladen. Je kunt de spanning meten met behulp van een voltmeter terwijl de motor draait. Een meetwaarde van ongeveer 13 volt wijst op een accu die begint leeg te lopen, terwijl een meting van 17 volt duidt op een overbeladen accu.
Blijf niet doorrijden met een slecht functionerende spanningsregelaar
We raden je niet aan om door te rijden als je Harley-Davidson Road King Classic FLHRC/I een slecht functioneerde spanningsregelaar heeft. Dit kan namelijk leiden tot verdere schade aan het elektrische systeem. Als de spanningsregelaar motor niet goed werkt, kan de accu leeglopen waardoor deze beschadigd raakt. Daarbij kun je met een lege accu je Road King Classic FLHRC/I niet starten. Bovendien kan een defecte spanningsregelaar leiden tot het overladen van de accu, wat kan zorgen voor het falen van andere onderdelen zoals het ontstekingssysteem of de startmotor. Daarom is het belangrijk dat je niet blijft doorrijden en de spanningsregelaar zo snel mogelijk meet met een voltmeter of laat testen.
Wij leveren ook montagemateriaal en revisiesets
Bij NR1 Motor kun je niet alleen terecht voor een motor spanningsregelaar, maar we leveren ook allerlei onderdelen die van pas komen bij het onderhoud van dit onderdeel. Denk hierbij aan montagemateriaal en revisiesets. Als je de spanningsregelaar van je 2002 Harley-Davidson Road King Classic FLHRC/I wilt vervangen, dan kun je alle benodigdheden in onze webshop bestellen. Bovendien bieden we een betrouwbare levering, zodat je snel weer veilig op weg kunt met je Road King Classic FLHRC/I uit 2002. Vertrouw op NR1 Motor voor alle spanningsregelaars en vervangende onderdelen die je nodig hebt.